Kochibol 9 ora ejszakai buszozas utan erkeztunk meg Bangalorba, Sid baratom otthonaban, s egyben a vilag egyik IT fovarosaba. Az utazas, bar elmeletileg a legjobb Volvo busszal jottunk, nem volt zokkenomentes. Egyreszt, bar az utak sokkal jobb allapotban vannak, mint mikor 2005ben Indiaban jartam (akkor 250 kmes ut atlagban 8 oraba telt!!), de meg mindig rengeteg a katyu es iszonyatos a zotyoges...persze mar edzett utazok vagyunk igy ez nem viselt meg minket annyira. Az mar kicsit kellemetlenebb volt, hogy nem mukodott a busz egyik felen a legkondi, ellenben a viz az csopogott az arcunkba....tuleltuk ezt is, de annak mar kevesbe orultunk, hogy mindennek hatasara a busz aljaban levo ket oriasi hatizsakunk teljesen elazott, ruhastul, konyvestul, mindenestul! Nagyon azonban nem keseredtunk el, tudtuk, hogy ez India, ahol tenyleg barmikor barmi megtortenhet!
A kovetkezo 3 napba bejartuk Bangalore-t. A helyiek elmondasa szerint 10 evvel ezelott Bangalor csak egy kis videki varos volt (ertsd 2 millio ember), ami hires volt a jo levegojerol, s a rengeteg "zold" varosreszerol. Azonban a 1990es evek vegetol kezdve, a dot.com boomnak koszonhetoen, Bangalore oriasi fejlodesen ment keresztul, s mara az inmar 8 milliosra duzzadt nagyvaros a vilag IT fovarosa, s a legtobb multiceg backoffice-a, call centere az ebbol a varosbol mukodik. Vagyis ha felhivjuk a legtobb legitarsasag, bank, autokolcsonzo angol ugyfelszolgalatat, akkor kb. 90 % az eselyunk arra, hogy a telefon tulso vegen tokeletes angol akcentust beszelo indiai holgy/ur varja a hivasunkat Bangalore-ban. Olyan nagy IT cegek mint Infosys vagy Wipro mind mind bangalore-i szekhelyuek, innen indultak. De nem csak a telefonos ugyfelszolgalatok tobbsege mukodik Bangalore-bol, hanem rengeteg szoftverfejleszto, szamitogepes jatektervezo, konyvelo ceg out-sourcolja ki ide egyre tobb es tobb tevekenyseget, koszonhetoen az olcso, de szakkepzett munkaero es hi-tech technologia kombinaciojanak. D
Az oriasi meretu befekteteseknek koszonhetoen, melyek ide aramlottak az elmult 15 evben, a varos mar nem az az idilli, nyugodt "kisvaros", mint volt, hisz mar 8 millio ember el itt, de az indiai standardokhoz kepest (legalabbis amiket en lattam idaig) valoban a legfejlettebb, legmodernebb varos. A klima fantasztikus, nincs az a rekkeno hoseg mint az orszag legtobb reszen, a varosban relative sok "zold terulet" talalhato (persze a helyiek emlegetik, hogy lattuk volna a varost 15 evvel ezelott), nagyon sok modern epulet talalhato, az utak rendezettek, a foutak ujak, nincsenek katyuk mindenfele, s a varos legtobb resze nem szemetes, es valahogy a nyomor (ami sajnos a legtobb indiai varoson latszik) itt valahogy nem annyira szembetuno. Valoszinuleg a 40 000 kulfoldi expath-nek illetve a helyi elit retegnek, mely jelentosen meggazdagodott az elmult 10-15 evben, s az egyre inkabb novekvo vasrlokepes kozeposztalynak koszonhetoen, rengeteg csill-villi fenyuzo etterem, hotel, bevasarlokozbont, szalloda talalhato a varosban.
A Bangalor-ban toltott 3 nap alatt igazabol tul sok mindent nem csinaltunk, csak talalkoztunk a Sid csaladjanak, barataival, meg par rokonnal (Indiaban a szuk csalad legalbb 200 fo:)), na meg persze vasarlogattunk egy picit.
A Bangalorban keszult kepeinket itt tudjatok megnezni: