3 napos Bangalore-i nagyvarosi elet utan, igazi, maradando, eletreszolo indiai kaland kovetkezett, ugyanis Sid, Barbi meg en beultunk egy Suzuki Swiftbe, s 4 nap road trip kovetkezett Indiaban. Hat mondanom sem kell, fergeteges volt. Egy darabig az autopalyan metunk, de miutan elfogyott, csak a kis mellekutak maradtak, s falurol (ezek tenyleg falvak) falura mentunk (bar meg kell jegyezzem, hogy a kisebb varos es a falu kozott, legalabbis amiket mi lattunk, csak az a kulonbseg, hogy a varosban tobb az ember), s hihetetlenebbnel hihetlenebb helyeken jartunk.
Mielott reszeletsen belemennek, hogy mi mindent lattunk, had meseljek egy picit az indiai kozlekedesrol es amugy a helyi viszonyokrol. Eloszor is, itt rengeteg allat maszkal szabadon, vagyis az szinte mindennapos, de meg a tobb millios nagyvarosokban is teljesen normalis, hogy tehenek setalnak az uton, vagy epp allnak az ut kozepen es nem megy ezert a forgalom. Ahogy kisebb helyekre er az ember a tehenek mellett megjelennek a kecskek is, s altlalban kecske csordaval talalja szembe magat az ember. De az is elofordul, en vagy 4-szer lattam az utunk folyaman, hogy az ut szelen egy elefant megy a gazdajaval, az autok mellet....S persze ha erdos resz kozeleben autokazik az ember akkor mindig megjelennek a kis majmok, akikkel nagyon vigyazni kell, mert szeretik elcsenni az ovatlan turistak fenykepezogepet, vagy taskajat.
A kozlekedesben a legfontosabb szabaly, hogy mindig mindenkor mindenki dudal. Akkor is a kanyar jon, ha eppen elozol valakit, vagy ha megeloznel valakit, vagy csak ha eppen jolesik. Szerintem itt a legtobb sofor, fuggetlenul attol, hogy 50 eves buszt, 40 tonnas kamion, suzuki swiftet, motoros rikshawt vagy motrot vezet ugy erzi, hogy epp a Forma 1-ben van, s mindenkepp meg kell nyerni a futamot, s mindenkepp meg kell elozni mindenkit. Hat ennek az az eredmenye, hogy rengetegszer van olyan helyzet, hogy 3 auto megy el egymas mellett, a 2 savos uton, tortenetesetn az akit eloznek, aki eloz, es a szembejovo. Mivel vegig az anyosulesen vezettem, neha nyomtam en is a nem letezo feket a labamnal, de vegul is tuleltuk:):):)
Az erdekes kozlekedesi szabalyokon kivul meg az is kaprazatos, hogy egyszerre hany ember tud felulni egy jarmure. Egy sima motoron, mint utunk soran kiderult 5 ember kenyelmesen elfer, egy 3 szemelyes platos auton legalabb 20an elfernek, s a 45 szemelyes buszba pedig 100an, hisz nem egy zsufolasig megtelt, de legalabb 60-nal szaguldo buszt lattunk az autopalyan, amelyenk ajtajabol kifele a kinti fogodzkodon kapaszkodva logtak, pontosabban utaztak, emberek. Ha nem latom, nem hiszem el, hogy ilyen van....
Es mindezekhez, meg az adodik hozza, hogy a falvakat osszekoto utakon, oriasiak a katyuk, es az aszfalt max. olyan szeles, hogy csak 1 auto fer el rajta kenyelmesen...
Mindezek ellenere (ja es persze, hogy a mi europai helyzetunket bonyolitsuk, a kormany itt az ellenkezo oldalon van mint nalunk) azert megkertem a Sid baratomat, hogy had vezessek egy picit....Hat mondanom sem kell, kicsit fura, de oriasi elmeny volt...Persze en nem mentem 100zal a kanyargos, 1 savos, katyus mellekuton mint o, s a dudat sem nyomtam mint a barom, de jo volt, s par nap alatt bele lehetne jonni effajat autovezetesbe is:):):)
A legtobb falu es varos, amin keresztulmentunk, messze nem mondhato tisztanak, rendezettnek, s hat oszinten azert hihetetlen, hogy milyen korulmenyek kozott elnek itt az emberek. Rengeteg asszonnyt lattunk amint a folyon vagy patakban konek dorzsolve mossa a ruhakat, vagy eppen az ut szelen a folyobol kimert vizben mossa tisztara az edenyekt, melyben az ebedet megfozte. Valoban dobbenetes az a kontraszt a csillogo Bangalore es a tole 2 orara talalhato falvak kozott...
Utunk elso allomasa a csodalatos templomairol hires Belurba illetve Halebeeduba vezettet. A XI. szazasban epult templomok egyszeruen lenyugozoek, engem foleg a diszes kofaragasok kapraztattak el:
A templomokbol a semmi kozepen, pontosabban egy erdo kozepen talalhato farmra vezetett az utunk, ahol az ejszakat toltottuk. Az ejszakat valojab a farmon levo csodalatos vendeghazban toltottuk, melynek a tarsalgoja ugy nezett ki, mintha egy templomba lepnenk be, s a fudoszobank kozepen, bent a hazban egy oriasi tropusi noveny diszelget. Nagyon hangulatos estet toltottunk el a hazban, valamint este a tabortuznel a semmi kozepen tabortuznel, igy masnap teljesen kipihenten indultunk tovabb.
A kovetkezo napon Bylakuppe fele vettuk az iranyt, ahol ma vilagon Tibeten kivul az egyik legnagyobb Buddhista kolostor talalhato. Miutan 1959ben a kinaiak elfoglaltak Tibetet, a Dalai Lama Indiaba menekult , s mind a mai napig Dharamsalaban (India eszak-keleti reszen a Himalajanal) el szamuzetesben. Bylakuppeban, Dharamsalahoz hasonloan, tobb ezer Buddhista szerzetes tanul a hagyomanyos tibeti tanitasok szerint 19 evig. Maga a kolostor is lenyugozo volt, de az igazi elmenyt a Bylakkuppeban, immar 14 eve Buddhizmust tanulo holland szarmazasu szerzetessel torteno beszelgetesunk (aki mellesleg a Sid apukajanak ismerose, s o kerte meg ot, h vezessen minket korbe) jelentette. Beszelgettunk Buddhizmusrol, reinkarnacioro, a 19 evig tarto tanulmanyokrol, arro, hogy o hogy kerult ide, de meg a foci vebe is szoba kerult :) A tortenet erdekessege, hogy miutan visszatertunk a turankrol Bangalorba o is itt volt a hetvegere, s 3 napon belul 2 szer is talalkoztunk vele.
A kolostorban keszult kepeket itt tudjatok megnezni:
A rendkivul erdekes elmeny utan azonban mar ismet az autoban ultunk, s robogtunk a kovekezo 2 napi szallasunk, Karnataka allam regi fovarosa, Mysore fele.
Miutan rendben megerkeztunk, s kipihentuk az aznapi faradalmakat, masnap reggel a Mysore-i Palota megtekintesevel kezdtuk a napunkat. Az alig tobb mint 100 eves epulet valoban lenyugozo, de sajnalatos modon, fenykepet csak kivurol lehet kesziteni, a palota belsejeben nem.
A palota utan a Mysore-tol nem messze talalhato nemzeti park fele vettuk az iranyt, melyenk igazi kulonlegessege, hogy az autout a dzsungelen megy keresztul, igy a kocsink abalakabol is lathattunk rengeteg ozet, vaddisznot, majmot, szarvast. (Sajnos tigrist ezuttal sem lattunk:() Azonban olyan tropusi eso kapott el minket az uton, hogy hiaba ment az ablaktorlonk szuper-turbo fokozaton, kb. semmit sem lattunk. Szerencsere azonban 15 perc egszakadas utan megnyugodott a termeszet, s eppsegben visszaertunk Mysore-ba, ahol ujra megcsodalhattuk, immar kivilagitott pompajan a palotat.
A Mysor-i kepeinket itt talalhatjatok meg:
Masnap kora reggel mar ismet uton voltunk, de ezuttal indiai masodik otthonunk, Bangalore fele vettuk az iranyt
Az autos kalandturankon, a farmon illetve a nemzeti parkban keszult kepeket itt tudjatok megnezni: