HTML

Bence vilagotlat

Majus 1jen 3,5 honapos backpacking turara indulunk Barbival, s az elemnyeinket szeretnem itt megosztani veletek. A blogommal szeretnem nepszerusiteni a backpackinget a magyar fiatalok kozott, hogy tolunk is minel tobben menjenek es lassanak vilagot, ezaltal tanuljanak magukrol es mas kulturakrol. A tervek szerint elemgyunk Vietnamba, Kambodzsaba, Thaifoldre, Malajziaba, Indiaba, Singaporeba es Indoneziaba.

Friss topikok

• pszychomama: De azért az sem árt, ha mi is találunk egy kis olajat...:P (2010.07.14. 00:09) Osszbenyomasok Malajziarol
  • toswuj: szia Bence! na mi van veletek, nem hallani rólatok semmit!? remélem minden oké!? :( Tóth Zoli (2010.06.05. 20:48) Kambodzsa: tenyek, elmenyek, erzesek
  • pszychomama: jahhh és az a kék nájlon keretes szemüveg naon cool.....:)) kislányok pörgős szoknyával, kopogós c... (2010.05.16. 09:25) Nha Trang
  • pszychomama: Látjátok, mindig mondtam: a bunkóság nemzetközi fogalom, nem a magyarok találták ki, bármennyire i... (2010.05.11. 20:02) Heti aprosagok 1
  • pszychomama: Május 1-től a hajnali programom: kávé + blogwatching. Irogassatok, töltögessetek, nagyon várjuk :)) (2010.05.11. 19:38) Hanoi

Linkblog

Koh Phangan - Thaifold

2010.07.13. 13:51 Bence506

Picit fajo szivvel, de ugyanakkor izgatottan hagytuk el a Perentian szigeteket. Barbi mar ketszer, en meg csak egyszer voltam Thaifoldon, de mindketten szerelmesek vagyunk ebbe az orszagba. Az eredeti tervunk szerint 1 honapot toltottunk volna itt, de a bangkoki zavargasok athuztak a szamitasainkat, igy 1 hetunk maradt, s ezt az 1 hetet Thaifold del-keleti partjan fekvo Koh Phangan szigeten toltottuk. Barbi 1,5 evvel ezelott mar jart itt, en meg sosem.

A Perentian szigetek es Koh Phangan nincs olyan messze egymastol, megis tobb mint 1 napba telt mire elertunk egyik helyrol a masikra. Eloszor a mar jol ismert "speed boat" jott, pechunkre most hullamzott a viz, majd 2 ora buszozas Kota Bharuba, ahonnan 1 ora varakozas utan 1,5 oras buszozassal eljutottunk a thai-malaj hatarra. Kicsit izgultunk a hataratlepeskor, mert a 2008as Lonley Planetunk nem javasolta egyatalan, h ezen a hataratkelon utazzunk, mivel 2005-2007 kozott allando robbantgatasok es konfliktusok voltak az itt elo muszlim es buddhista helyiek kozott. Mivel a konyvunk 2 eves es tobb emberrel is talalkoztunk, akik ezt az utat valasztottak ugy dontottunk, h mi is nekivagunk, mert a masik hataratkelo plusz 1 napunkba kerult volna.

Mint kiderult utolag jol dontottunk, minden gond nelkul utaztunk. A hatartol 10 ora buszozassal eljutottunk Suratthaniba, a thai kikotovarosba, ahonnan a kompok indulnak Koh Phnaganra. Annyi kellemetlensegunk volt, hogy azt mondtak, hogy hajnali 4 re erunk a kikotobe es 6 kor mar indul is az elso komp, de a valosagban hajnali 3ra ertunk oda, es reggel 8 kor indultunk tovabb. Persze ez cseppet sem zavart bennunket, a helyi bufeben osszetoltunk 2 felkor alaku padot, s mar aludtunk is:):):)

A komput eleg sima volt, s alig 26 oraval azutan, h elhagytuk a Perentian szigeteket, mar csak egy 10 perces taxizas valasztott el attol minket, h megerkezzunk a szallasunkra.

Koh Phangan a legtobb ember szamara a hires-hirhedt "full-moon" partyjairol ismert, ugyanakkor mivel egy viszonylag nagy szigetrol van szo, a bulizokon kivul mindenki mas is megtalalja itt a szamitasait. A 2 party-beachen kivul rengetek csodaszep nyugodt tengerparti resz talalhato itt. Minket is inkabb a thai konyha, a kornyezet es a nyugalom csabitott Koh Phanganra, igy a sziget nyugodtabb resze fele vettuk az iranyt. Mivel a sziget nagy, igy gyalog keptelenseg bejarni, vagy robogot berel az ember, vagy a helyi viszonyokhoz kepest dragan (3 dollar fejenkent) taxizik. Mivel nem vagyun nagy robogo orultek, s viszonylag sok a baleset is, mi a taxit valasztottuk. Kanyargos, dombon fel, dombon le 10 perces utazas soran mar meg is erkeztunk a szallasunkra. Tengerparti, gyonyoru beach resort vart bennunket, csodalatos kerttel, bungallokkal, nyitott etteremmel. A szobank tagas, vilagos, tiszta volt, ami mindenkepp megerte a 6,5 dollart ejszakankent:):):):)

Az elkovetkezo napjaink a tengerparton szokasos semmittevessel teltek. Sokat aludtunk es iszonyatosan jokat ettunk. Az igazsag az, hogy nagyon jokat ettunk mindenhol Del-Kelet-Azsiaban, de a thai konyhanl nincs jobb vilagon. Szerencsenkre a hotelunk szakacsnoje kivalo chefnek bizonyult, igy rengeteget, iszonyatosan finom dolgot kostoltunk meg. A tipikus edes-savanyu csireke/rak/halon keresztul a thai zold curryt, sarga curryt es az en nagyon-nagy kedvencemet a Tom Yam levest ettunk, valamint reggelire eletunk legjobb csirke/vegetarianus burgerjet fogyasztottuk, megspekelve neha fenomenalisan finom rumos-kakaos palacsintaval es mango, ananasz vagy banan shakekel. Barbi egybol vett is fozolecket a holgytol, es a boltban is bevasaroltunk a helyi fuszerekbol:):):)

Az elso 2 napban picit borus volt az ido, neha esett is, de oszinten ezt nem is bantuk, mert a borunknek mar jott tett egy kis pihenes, a malajziai tengerpart utan. A 3 nap azonban megerkezett a nyar, 30-35 fok volt arnyekban, igy ujra a habok koze vetettuk magunkat. A tegngerpart gyonyoru, nagyon szep zoldeskek viz, feher homok. Az egyetlen problema az volt, hogy nagyon sokaig egyatalan nem mely a tenger, kb. bokaig er, igy vagy 10 percet kellet setalni mire olyan helyre jutottunk, ahol mar akar nyakig is ert a viz. Persze ez legyen a legnagyobb problemank az eletben....

Barbinak, aki mar jart itt 1,5 eve, az tunt fel, hogy az egesz sziget kihalt. Igaz, h junius nem a foszezon, de a tengerparton rajtunk kivul maximum 10en lehettek meg, s az utcakon es az ettermekben sem hompolygott ugy a tomeg mint 1,5 eve. Valoszinu ez a bangkoki incidensnek es a "low-season" keverekenek az eredmenye.

A napirendunket csak a helyi ido szerint hajnali 2:30kor kezdodo foci vb meccsei hatraltatta, de oriasi elmeny volt orias kivetitonk, egy csodalatos thai, tengerparti etteremben, a foldon parnakon fekve nezni a meccseket. Mindenkepp megerte fennmaradni:):):)

A Koh Phanganon keszitett kepeinket itt tudjatok megnezni:

6 tengerparti nap utan izgatottan szalltunk fel az ejszakai kompra, hisz tudtuk, hogy 2 nap mulva egy teljesen uj kaland, es egy teljesen mas vilag var rank Indiaban.....

1,5 nap utazas utan (Malajziaba erve az ejszakat Penang nevu varosban toltottuk) eppsegben es egeszsegben erkeztunk az ujdonsult 2. otthonunkba Kuala Lumpurba, ahol ejszaka foci vb, nappal meg egy kis vasarlas es persze mozizas vart rank.

Szólj hozzá!

Címkék: utazas tura thaifold koh hatizsakos bakcpacking phangan

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.