HTML

Bence vilagotlat

Majus 1jen 3,5 honapos backpacking turara indulunk Barbival, s az elemnyeinket szeretnem itt megosztani veletek. A blogommal szeretnem nepszerusiteni a backpackinget a magyar fiatalok kozott, hogy tolunk is minel tobben menjenek es lassanak vilagot, ezaltal tanuljanak magukrol es mas kulturakrol. A tervek szerint elemgyunk Vietnamba, Kambodzsaba, Thaifoldre, Malajziaba, Indiaba, Singaporeba es Indoneziaba.

Friss topikok

• pszychomama: De azért az sem árt, ha mi is találunk egy kis olajat...:P (2010.07.14. 00:09) Osszbenyomasok Malajziarol
  • toswuj: szia Bence! na mi van veletek, nem hallani rólatok semmit!? remélem minden oké!? :( Tóth Zoli (2010.06.05. 20:48) Kambodzsa: tenyek, elmenyek, erzesek
  • pszychomama: jahhh és az a kék nájlon keretes szemüveg naon cool.....:)) kislányok pörgős szoknyával, kopogós c... (2010.05.16. 09:25) Nha Trang
  • pszychomama: Látjátok, mindig mondtam: a bunkóság nemzetközi fogalom, nem a magyarok találták ki, bármennyire i... (2010.05.11. 20:02) Heti aprosagok 1
  • pszychomama: Május 1-től a hajnali programom: kávé + blogwatching. Irogassatok, töltögessetek, nagyon várjuk :)) (2010.05.11. 19:38) Hanoi

Linkblog

A vilag 8. csodaja: Angkor

2010.06.06. 06:44 Bence506

Bocs, hogy ilyen sokaig nem jelentkeztunk, de Kuala Lumpurbol a Tioman szigetekre mentunk, ahol szuper lassu az internet (de tenyleg, 10 perc mire 1 oldal betolt) , igy 1 hetig "el voltunk zarva a kulvilagtol".

Kambodzsai turank fo celja, a vilag 8. csodajanak, az angkori templomok felfedezese volt, s hogy mindent templomra jusson boven idonk 3 napot szantunk a templomk bejarasara. Kellett is az ido, hisz itt a templomk nem egymas mellett, hanem elszorva, akar 10-15 kmre helyezkednek el egymastol. Gyalog nem is erdemes nekivagni, hanem kb. 10 dollarert naponta, lehet tuk-tuk-ot berelni soforrel (motoros taxit), aki fuvaroz minket mindenhova, ahogyan csak szeretnenk.

A 3 napos turankat kronologiai sorrendben probaltuk felepiteni. Az elso nap az un. Rolous-Group templomait neztuk meg, melyek a legregebben kb. IX.szazad kornyeken epulhettek. Az elso nap meg nem szamoltunk az iszonyatos hoseggel, s mivel ki is akartuk pihenni az elozo napi buszutat, reggel 10 ora korul indultunk el. A tobbi nap mar nem kovettuk el ezt a hibat, hisz 1 ora tajban a hoseg kb. elviselhetetlen. Arnyekban 40 fok, iszonyatos fulledtseg, s szarazsag van mindenfele. Igy a maradek ket napunkon, mar napkeltere mentunk ki, s delelott 11re, mar mindig be is fejeztuk az aznapi templom-adagunkat.

A latvany, ami a templomoknal fogadott bennunket szavakkal leirhatatlan. Itt nem egy-ket templomot kell elkepzelni, hanem tobb mint 100at mindenfele elszorva Siem Reap korul. A templomk tobbsege romos, s a dzsungelben talalhato, jonehanyra ratelepedett a novenyzet, benote oket a fa, s ez meg hangulatosabba, kulonlegesebbe, misztikusabba teszi a oket.
Mivel az elso templomok a IX.szazad kornyeken epultek, s az utolsok a XII. szazad vegen a stilus beli kulonbsegek is fantasztikusak. Az pedig meg inkabb megspekeli az egeszet, hogy az elso templomk meg hinduistanak epultek, de a XII. szazadban, amikor a templomk jelentos resze epult, mar buddhista templomok epultek.
Minden templomban vannak visszatero motivumok, azonban minden templom mas, minden templom kulonbozo is, s eppen ezert csodalatos.

A masodik es harmadik napunkon Angkor legfobb templomait, Angkor Watot, illetv a kore epult "small and big circuit" templomait csodaltuk meg (kis es nagy kor). A TVbol, konyvekbol, filmekbol jol ismert Angkor Wat valoban lenyugozo, mi napkeltekor mentunk ki, s tenyleg felejthetetlen elmeny latni ahogy a Nap elso sugarai felbukkanak a csodalatos templom mogott. Az en nagy kedvencem azonban a Bayon nevu templom, melyben tobb mint 200 kobol faragott es osszerakott arc figyeli az odalatogatot. A kutatok csak sejtik, hogy az arcok egy resze Buddhat, illetve Angkor legnagyobb uralkodojat (aki a legtobb templomot epittette) Jayavarman VII-et abrazolhatja. Ez a templom teljesen lenyugozott, ezert lehet az, hogy legalabb 100 kepet csinaltam a kulonbozo arcokrol:):):) Termeszetesen az arc motivum meg nagyon sok, szinten Jayavarman VII altal epittetett templomkban is visszater.

Mi a 3 nap alatt, kb. 30 kulonbozo templomban voltunk, mint irtam mindegyik mas, mindegyik kulonbozo, tobbet nem nagyon tudok irni, beszeljenek inkebb a kepek helyettem.

Az elso nap kepei, a legregebbi templomokrol:

A masodik nap: Angkor Wat es a big circuit templomai:

Az utolso nap, a nagy kedvence Bayon es a small circuit templomai:

Szólj hozzá!

Címkék: utazas kambodzsa angkor wat bayon backpacking kambodzsai

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.