HTML

Bence vilagotlat

Majus 1jen 3,5 honapos backpacking turara indulunk Barbival, s az elemnyeinket szeretnem itt megosztani veletek. A blogommal szeretnem nepszerusiteni a backpackinget a magyar fiatalok kozott, hogy tolunk is minel tobben menjenek es lassanak vilagot, ezaltal tanuljanak magukrol es mas kulturakrol. A tervek szerint elemgyunk Vietnamba, Kambodzsaba, Thaifoldre, Malajziaba, Indiaba, Singaporeba es Indoneziaba.

Friss topikok

• pszychomama: De azért az sem árt, ha mi is találunk egy kis olajat...:P (2010.07.14. 00:09) Osszbenyomasok Malajziarol
  • toswuj: szia Bence! na mi van veletek, nem hallani rólatok semmit!? remélem minden oké!? :( Tóth Zoli (2010.06.05. 20:48) Kambodzsa: tenyek, elmenyek, erzesek
  • pszychomama: jahhh és az a kék nájlon keretes szemüveg naon cool.....:)) kislányok pörgős szoknyával, kopogós c... (2010.05.16. 09:25) Nha Trang
  • pszychomama: Látjátok, mindig mondtam: a bunkóság nemzetközi fogalom, nem a magyarok találták ki, bármennyire i... (2010.05.11. 20:02) Heti aprosagok 1
  • pszychomama: Május 1-től a hajnali programom: kávé + blogwatching. Irogassatok, töltögessetek, nagyon várjuk :)) (2010.05.11. 19:38) Hanoi

Linkblog

Perentian-szigetek

2010.06.28. 20:11 Bence506

A dzsungelt elhagyva 4 kulonbozo busszal, osszesen 11 orat utazva, kozbe Kuala Terenganu nevu varosban toltve az ejszakat mar meg is erkeztunk Kuala Besut nevu kis varoskaba, ami arrol hires, hogy innen mennek a hajok a Perentian-szigetekre. Sajnos un. slow-boat (lassu hajo) mar nincsen, igy a rovidebb amde elegge dobalos fast-boatot (ami valojaban egy motorcsonakot takar, ami kb. 100 km/oraval suvit, s ha szerencses az ember akkor eppen szelcsend van, es igy a hajo nem dob egy oriasit rajtad minden hullamanal, kellet valasztanunk. Ennek annyira nem orultunk, mert 1 eve olyan viharba kerultunk egy "nagy" es zart hajoval Thaifoldon, hogy a hullamok majdnem atcsaptak a hajon, s amint a hullam nekicsapodott a hajo oldalanak, mar dolt is meg a hajo, de ugy hogy tenyleg azt ereztuk, hogy barmikor felborulhatunk. Hal Isten, az egy eve volt, s most csodalatos napsutes es szelcsend fogadott minket a tengeren, igy minden egeszen elveztuk ahogy 100-zal ropulunk uticelunk fele.

A Perentian-szigetek alatt valojaban 2, a turistak altal latogattott szigetet kell erteni, melyeken nem 1 hosszu nagy tengerpart talalhato, hanem tobb, egymastol kulon allo, csak hajoval megkozelitheto tengerpart. A mi valasztasunk a hatizsakos turistak felkapott helyenek szamito "Long Beach" nevure esett. Amint meglattuk abeach-unket, egybol ereztuk, h nagyon jol dontottunk. Az obolbe erve, egy max. 200 m hosszu feherhomokos tengerpart, ragyogo napsutes, csodalatos, csillogo, tokeletesen atlatszo kekeszold viz tarult a szemunk ele. A sziget sajatossaga, hogy itt nincsenek utak, a tengerpart mogott bungallok, es egy par "resort" talalhato, majd pedig a dszungel. A hely tokeletes a kikapcsolodasra, nincsenek autok, nincsen semmilyen zaj, csak a "motorcsonakos taxisosk" zavarjak neha a furdozoket, mert a viz nagyon sekely, igy a "fast boat" nem tud kikotni a szigetre, hanem kb. 50 meterrel a sziget elott a tengeren at kell szalni egy max. 4 fos kis csonakra, mely egybol a tengerparton rakja ki az idelatogatot.

Mi olyan 11 ora korul ertunk ide, s az oriasi hosegben egybol elkezdtunk szallast keresni. A Lonley Planet utikonyvunk szerint a szigeten a szallasok olcsobbaknak kellene lenniuk, mint a Tioman-szigeteken, ahol 1,5 het jartunk, de egy par helyet megnezve, s tobb turistaval beszelve gyorsan radobbentunk, hogy sajnos nem igy van, s a jol megszokott 10 - 12 dollaros szobak helyett itt most inkabb 15-20 dollarert lehet elfogadhato szobat talalni. A baj csak az, hogy a szigeten nincs bankautomata, s mivel ugy terveztuk, hogy 5-6 napig legalabb maradunk, ha a 20 dollaros szobara mentunk volna ra, a penzunkbol csak 3-4 napra futotta volna. Szoval nem volt mas valsztasunk kivettuk a legolcsobb 9 dollaros szobat, ami egy fabol takolt bungallo, lyukakkal a padlon, az belso vilagitas nelkul, kozos, eleggel lehasznalt allapotban levo zuhanyzoval es WCvel.....ez egy picit el is szomoritott, de hat az a tudat, hogy igy legalabb 6 napot biztosan tudunk maradni, es a tengerpart azert egy picit jobb kedvre deritett. A tervunk az volt, hogy 1 napig maradunk ebben a bungalloban, s holnap (ami hetfo volt, s remeltuk hogy tobb hetvegi turista elmegy) tobb opcionk lesz szallast keresni. Szoval kifizettuk a bungallot, majd felmentunk a hegyoldalba a cuccokert az elso szallashoz, amit megneztunk, mert a konyvunk szerint az volt a legolcsobb, de mint kiderult itt is 20 dollar a szoba. Mielott levittuk volna a cuccainkat, kicsit leultunk az otthani etteremben, s mint utolag kiderult, ez volt az oriasi szerenecsenk. Hiszen a recepcioslany igy ismet rakerdezett, hogy szeretnenk e a 20 dollaros szobat, s mi mondtuk, h nem mert nem igazan fer bele a budzsenkbe...erre o azt mondta, hogy lenne egy olcso szobajuk, 9 dollarert, csak az meg nincs teljesen befejezve, es nincs benne agy csak matracot tudnanak belereakni. Mi persze mondtuk, hogy mutassa meg, s ha jo akkor mindenkepp szeretnenk. Hat oriasi makunk volt. A legujjabb bungallot kaptuk, kb. 12 negyzetmeteres szobat, melynek az egyik fala 3 reszes uvegajto ami a legalabb 4 negyzetmeteres erkelyre nez, amibol pedig a dzsungelt es a tengert latjuk. Hat mondanom sem kell, gondolkodas nelkul kivettuk a szobat, s Barbi mosolyanak koszonhetoen az elozo helyrol, ahol mar kifizettunk 1 ejszakat is visszakaptuk a penzunk 2/3at!!!

A szallas annyira bejott, hogy vegul 7 napig maradtunk. Fantasztikus volt ez a sziget. Barbival kozosen arra a megallapitasra jutottunk, hogy ez a legszebb sziget, ahol valaha is voltunk idaig!!! A napjaink itt is egyszeruen teltetek. Reggeli, uszas, napozas, uzsonna, uszas, olvasas, romantikus vacsorak a tengerparton, naplementenezes es termeszetesen focivebe:):):):)

Mint ahogy a legtobb tengerpartrol itt se tudok tul hosszu elmenybeszamolot tartani, csak kepeket mutatni:

1 het elteltevel, nagyon fajo szivvel, hagytuk el ezt a csodalatos szigetet, de muszaj volt mert, bar valotzott a tervunk, de 1 hetet mindenkepp el szerettunk volna tolteni Thaifoldon is. Igy a Perentian szigetekrol a thaifoldi koh phangan fele vettuk az iranyt.

Szólj hozzá!

Címkék: utazas malajzia tura szigetek backpacking hatizsakos perentian

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.